Reisdag 12: Op naar de Sunshine Coast, Noosa!

23 oktober 2018 - Noosa (heads), Australië

Vandaag is ons vertrek uit Glasshouse Mountains Ecolodge. We hebben het hier erg naar ons zin gehad: de kamer zelf is niet al te bijzonder, maar na het vorige huis waar we via buiten naar de slaapkamer van de jongens moesten, was het nu gezellig en praktisch om met elkaar op de kamer te liggen. Ook de uitgebreide gezamenlijke keuken was super, hier hadden we niet op gerekend. Het echtpaar dat de honneurs waarnam omdat de eigenaar vakantie had was heel hartelijk, kortom allemaal pluspunten.

Na ons vertrek zijn we naar het Glasshouse Mountains lookout-punt gereden. Even bergop, en daarna inderdaad fantastisch mooi uitzicht. Alleen de aanwezigheid van vele hinderlijke insecten maakte dat we snel weer vertrokken.

Zeger viel al kort na vertrek in slaap, dus Roeland heeft met Quint nog een korte wandeling gemaakt langs de oever van een groot stuwmeer. Ik ben daarna met Quint nog even gaan kijken bij een rivier, bruin troebel water, veel muggen, we waren denk ik binnen 10 minuten terug terwijl er 20-25 minuten voor stond!

Vervolgens op pad naar de aardbeienkweker waar we zelf zouden mogen plukken. Langs alle wegwerkzaamheden (maar een baan, dus om en om rijden en wachten), langs een bord waarop stond dat ze open waren, totdat er closed bij de ingang stond. Bleek afgelopen zondag de laatste dag geweest te zijn i.v.m. hevige regenval de afgelopen tijd. Het zat niet echt mee...

Inmiddels was het wel laat genoeg om richting Noosa te gaan. We hebben halverwege nog boodschappen gehaald bij de Aldi en geluncht op een picknickplaats met uitzicht op zee. Het laatste deel van de rit was Zeger echt niet te genieten. Wat is het toch anders om met de kinderen te rijden, dan met z’n tweeën. Kindermuziek, afleiding, dingen aanwijzen, niets kon hem afhouden van het zeuren/schreeuwen om zijn speen. Zo blij toen we er waren!

Ons huisje op het Coral Beach Resort is mooi, we hebben een upgrade gekregen, zodat we beneden meer ruimte hebben. Altijd fijn! We hebben een zwembad voor de deur, maar vandaag er nog geen gebruik van gemaakt. We zijn een stuk langs de Noosa River gaan wandelen, echt heel sfeervol zo in de late middagzon. Er zitten ook veel pelikanen, wat zijn die toch indrukwekkend groot! Aangezien we toch al een beetje in de buurt van de supermarkt waren, ook maar even te voet boodschappen gehaald. Bleek toch nog wel een stukje lopen terug, zeker met de 2 sixpacks in een doosje, omdat de buggy al vol zat. Een ijsje uit de supermarkt had de ergste honger voor de kids al gestild en het leed van de wandeling terug verzacht. Thuis wederom met groene asperges gekookt, heerlijk en ze zijn goedkoper dan de sperziebonen in Nederland. Dit keer hebben hebben we ze door de Indiase kip korma gegeten. Nog een beetje gelezen en niet te laat naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elles:
    25 oktober 2018
    Moet niet gekker worden Quint met een grote vogel .....Pelikaan? Prachtige foto's maken jullie. De bomen zijn daar wel erg groot. Heel mooi om te zien allemaal.