Reisdag 14: Noosa Everglades tour

25 oktober 2018 - Noosa (heads), Australië

Toch wel fijn dat we onze tour moesten en konden herbevestigen vanaf Glasshouse Mountains Ecolodge. We bleken vandaag al om 8:30 uur opgepikt te worden in plaats van 10:30 uur. Wel lekker vlakbij, dus korte wandeling van een paar minuten naar de parkeerplaats bij de pelikaan (een groot standbeeld). Bij ons verzamelpunt kwamen ook 2 oudere dames aangewandeld, die we ook in Glasshouse Mountains hadden gezien. Toevallig zaten ze op hetzelfde moment op dezelfde locaties via Travel Essence.

Na ruim een half uur in de bus, komen we, bij een temperatuur waarbij je op de motorkap al een eitje kan bakken, aan op locatie: Lakeside Bushland Reserve. We hebben niet goed in beeld wat precies te verwachten, maar al snel krijgen we duidelijkheid. Het water staat hoog door de recente regen, dus we hoeven niet door het water te waden naar onze boot. We zullen een tocht maken met de boot naar Harry’s Hut, daar gaan we thee drinken en kunnen we eventueel zwemmen. Rond 13:30 uur stappen we van de boot bij ons beginpunt en zullen we een ‘roast lunch’ krijgen.

Op de boot is het genieten van de wind door onze haren, wat heerlijk om de jongens ook zo te zien genieten. Er zitten overal hekjes omheen op borsthoogte voor Quint, dus die kan heerlijk vrij rondlopen. Zeger wordt weer eens een worstelwedstrijk vandaag, want als je die los laat duikt hij zo overboord. Na de glijbanen ‘head first’ willen we de kat niet op ‘t spek binden door ‘m los te laten lopen op de boot...

We krijgen ondertussen veel informatie over de omgeving, aangekleed met wat grappen tussendoor, maar niet op een gemaakte manier. De meeste Australiërs zijn super vriendelijk en dat zijn onze 2 ‘guides’ van vandaag ook. Heini blijkt Zuid-Afrikaan te zijn en in de loop van de middag ontdooit Zeger helemaal en zit hij zelfs even bij ‘m op schoot! Dat was ook wel even fijn, want na de thee mogen Quint en ik samen met een Deens meisje van 27 een kano in. Vanaf een tussenstop was het 5 kilometer tot Harry’s hut en wij kanoën nu terug, nadat anderen het stuk hier naartoe hebben afgelegd. Quint vindt het heel erg gaaf! Tussendoor komt ineens Sinterklaas bij ‘m naar boven, waarbij hij zich afvraagt hoe dat nou moet als we er niet zijn. Ik heb ‘m verzekerd dat Sinterklaas vast wel weet dat we weg zijn en dat ze ‘m vast niet zullen vergeten.

Na 5 kilometer is ‘t heerlijk bijkomen op de boot, want ‘t was met de tegenwind nog wel even pittig. Ik ben meer van de kayak, voelt toch alsof ik daar efficienter m’n inspanning mee benut, maar was een geweldige ervaring. Bij aankomst op ‘t eindpunt is Quint helemaal het mannetje, want hij wil graag het hulpje van Heini zijn, dus hij wijst iedereen waar ze heen moeten voor de lunch. Iedereen vindt het geweldig!

De ‘roast lunch’ is echt super! Gesneden plakjes van een groot geroosterd stuk varkensvlees met ‘gravy’, geroosterde aardappels, pompoen, wortel, appelmoes, erwtjes en salade. Echt genieten!

Bij thuiskomst is Fleur om 16:00 uur even met Zeger op onze slaapkamer (met airco) gaan liggen. Rond 17:30 uur ben ik ze maar gaan wakker maken, om nog even lekker samen te zwemmen. Rond de schemering zaten we gezellig samen in ‘t zwembad, al had Zeger niet zo’n zin. Terwijl ik met Quint in ‘t zwembad bleef, ging Fleur met Zeger even de jacuzzi in en dat beviel Zeger stukken beter! Quint en ik zijn er ook nog even bij komen zitten, om daarna samen te gaan douchen in ons huisje. De jongens hebben toen nog even wat fruit en een yoghurtje gegeten, om moe maar voldaan te gaan slapen. Fleur heeft de tweede was gedraaid en ik heb met Libanees brood en andere restjes geimproviseerde pizza’s gemaakt. Het was een lichte maaltijd, maar na die stevige lunch meer dan genoeg!

1. Karin Janssens:
    31 oktober 2018
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Ik geniet met jullie mee. Wat een gave reis!