Reisdag 29: Van Otago Peninsula naar Wanaka

9 november 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag een rit van ongeveer vier uur voor de boeg, naar Wanaka. We hebben ons niet gehaast, netjes alles opgeruimd en vertrekken pas iets voor half elf. Het weer is matig en het is waterkoud. Onderweg zijn er geen echte must-do’s, dus we rijden (op een korte pitstop voor een koffie-to-go) door tot aan Roxburgh waar de beroemdste pie-bakkerij zit van het Zuidereiland om ze te proeven. We kiezen er eentje met ‘Venison’ (Hert) en eentje met ‘Chicken curry’, mjam, mjam mjam, yummie! Daarna stoppen we nog even bij een stuwdam met waterkrachtcentrale in Clyde, leuk om met de jongens even te kijken vanaf boven.

Om 15.15 uur zijn in ons huis aan de buitenkant van Wanaka: heerlijk ruim, lekker warm al met de verwarming die aan staat, fijn ‘thuis’ komen. Zeger gaat gelijk weer aan de haal met de afstandsbedieningen, dat doet hij op elke plek waar we aankomen, net zijn broer vroeger. De kinderen kunnen heerlijk dollen nu ze even de vrijheid hebben.

We gaan vervolgens boodschappen doen, lopen even langs het water van Lake Wanaka, en dan gooien we lekker een pizza in de oven, en we eten er een heerlijke salade bij. Een avondje niet zo ingewikkeld is ook wel eens fijn!