Reisdag 31: Lavender Farm & Puzzle World

11 november 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het wederom een prachtige dag! Het is intens blauw in de lucht en de wolken rond de bergtoppen zien eruit als donzen dekens en de verdwaalde wolken in de lucht maken het alleen maar mooier. Een heerlijke dag om niet zoveel te moeten, dus we hangen tot een uur of 11 lekker rond bij ons appartement.

Er zijn 2 ‘attracties’ die we de moeite waard vinden in Wanaka, dus op zo’n dag om bij te komen en niet ver te hoeven rijden, willen we beide bezoeken. We starten met ‘Lavender Farm’, waar een grote verscheidenheid aan lavendelsoorten wordt ‘verbouwd’. We zijn nog vroeg in het seizoen, dus veel bloeit er nog niet, maar genoeg om even heerlijk rond te wandelen. Er zijn wat spelletjes buiten, dus Fleur maakt mij in met 4-op-een-rij en daarna lopen we verder de tuin in. Langs wat vrolijke kunstwerken/beelden op naar de dieren. Er lopen pony’s, alpaca’s, schapen, een varken en een tweetal langharige koeien met enorme hoorns. Leuk voor de jongens om even te kijken. Met de zonnekracht zoeken we echter snel het café op voor wat schaduw en ‘lavendel-ijs’. Het klinkt spannend, maar het is dusdanig beperkt aanwezig, dat het slechts een smaakaccent is. De bonbon en chocolade bij de thee hebben veel meer lavendel en smaken ‘bijzonder’, te spannend om een doosje van mee te nemen. In de shop is er echter een overdaad aan heerlijke lavendel-verzorgingsproducten, dus daar gunt Fleur zichzelf een lekkere crème.

Onze 2e activiteit is ‘Puzzle World’, wat meer voor volwassenen zou zijn dan voor kinderen, maar gelukkig vinden onze jongens het megadoolhof buiten erg leuk. We moeten alle 4 de torens bezoeken en dan weer terug naar het begin waar ook de uitgang zit. De 4 torens hebben we binnen een half uur gevonden, maar de tocht naar het begin eindigt via een ‘emergency exit’, niet omdat er iets is, maar wel omdat Zeger er klaar mee is en het tijd is voor een plaspauze. We lunchen nog even in het café, spelen met wat puzzels en bezoeken dan het museum. Erg leuk om de variatie aan optische illusies te zien en ook om te merken dat het voor de jongens toch ook de moeite waard is. De kamer waar je als kind groter kan zijn dan je vader of moeder, doen wij verkeerd om, dus Quint is ineens wel heel erg klein. Hahahaha. Zeger is een tijdje zoet met een telefooncel met spiegels boven en onder met lichtjes langs de rand, waardoor je vanwege de spiegelingen in een lichttunnel lijkt te zitten.

We hebben ons prima vermaakt vanmiddag, om vervolgens nog even thuis te chillen voor 2 uurtjes voor we in het dorp een hapje eten met uitzicht op het meer. Beetje zonde van de absurde kinderporties frites bij de vis & spareribs, door de 2 gedeelde voorgerechten erbij, blijft er driekwart van over. De ‘greenlip mussels’ waren heerlijk en ook Fleur haar groentesalade met gerookte zalm was top. Echt even genieten samen. Thuis nog even een ijsje uit de vriezer en daarna lekker de jongens het bed in, kunnen Fleur en ik op de iPad een aflevering van ‘Shooter’ kijken.

1. Betty:
    16 november 2018
    Weer een mooie dag zeg, ik verbaas me wel over al die verschillnde weertypes. Maar het kan jullie pret duidelijk niet drukken!
  2. Roeland:
    16 november 2018
    Vandaag was het een hele warme ochtend van 25 graden, maar toen de zon weg was, voelde het ineens als 16 graden. Morgen een hele lange rijdag, door een prachtige pas, waarna we 4 dagen regen hebben aan de westkust. We gaan het wel weer zien! Elke dag genieten we sowieso van het samen zijn!