Reisdag 36: ‘Pete’s farmstay’

16 november 2018 - Rangiora, Nieuw-Zeeland

De ochtend begon top, want Quint heeft na een onderbreking van één nacht met een natte luier, vandaag weer een ‘streak’ van 3 droge nachten, na 4 droge nachten ervoor. Het is super leuk dat hij er zelf ook zo trots op is!

Vanochtend was het heerlijk weer voor de rondleiding over de boerderij van Pete en Gaye. Om 9 uur stonden we ingesmeerd en wel klaar om mee te gaan. We kregen rubber laarzen aan, erg fijn! Hij stelde ons voor aan zijn hond Pete (om het makkelijk te maken, zo hoefden we maar een naam te onthouden ;-)), liet ons de alpaca’s en een paar schapen voeren en nam ons toen mee naar de ‘kapsalon’. Schaapshond Pete probeerde de schapen de schuur in te drijven, maar de schapen hadden duidelijk geen zin! Uiteindelijk heeft hij toch wel een stel lammeren en 3 volwassen ooien de schuur in gekregen. De lammeren liet boer Pete gaan en hij nam het grootste schaap (70 kilo) mee naar ons en liet zien hoe hij ze scheert. In no time was de klus geklaard, gaaf om te zien! Een routineklus voor Pete, die na school te hebben verlaten 18 jaar lang schapenscheerder is geweest. Daarna heb ik nog een leuke muts van alpacawol gescoord in het winkeltje van Gaye met zelfgebreide producten van eigen wol.

Om half elf waren we terug en was het tijd voor wat te drinken en fruit. Omdat het zo warm was en de speeltuin in de volle zon ligt zijn we even binnen gebleven. Toen Zeger even later sliep en Roeland nieuwe muziek voor de lange rit van morgen aan het downloaden was ben ik nog een keer met Quint bij de alpaca’s geweest om te voeren, gezellig om dat met z’n tweeën te doen.

We hebben het verder (relatief) rustig aan gedaan: nog wat boodschappen gehaald voor het eten van vanavond en de rit van morgen, gekookt, kids in bad en bed, en vervolgens Zeger nog ongeveer 10 keer terug gebracht naar zijn bed.... Eruit klimmen is de nieuwe sport, en hij geniet er van! Dan komt hij met zo’n guitige kop eruit gelopen, dat je in het begin je gezicht strak moet houden, maar bij de tiende keer was dat geen probleem meer. Quint waarschuwde ons in het begin, maar die lag na 5 keer terugbrengen al heerlijk te snurken.

NB. Gisteren en vandaag had Zeger een vergelijkbaar spelletje met de badkuip, steeds kroop hij erin, dus op een gegeven moment hebben we de deur maar van buiten op slot hebben gedaan. We hadden immers geen zin in een zeiknatte dreumes!

1. Tara:
    16 november 2018
    Lieverds! Iedere keer lees ik met plezier jullie verhalen. Tof dat jullie dit doen en volhouden. Het is genieten voor de thuisblijvers 😄
  2. Ria en Rolf:
    17 november 2018
    Super leuk om jullie te volgen, wat een fantastische reis. Knuffel
  3. Karin Janssens:
    19 november 2018
    Ik lees ook met erg veel plezier jullie verhalen! Geniet ervan!!