Reisdag 6: Wandelen! Agnes Water & Town of 1770

17 oktober 2018 - Agnes Water, Australië

Met de weinig verduisterende gordijnen, waren de kids te vroeg wakker/wij te laat naar bed gegaan. Met moeite kwamen we op gang, nacht ervoor was ook al kort door de vroege vlucht. Maar zowaar, rond uur of tien gingen we op pad met de auto om te gaan wandelen.

Eerste wandeling was de Paperbark Forest Boardwalk, een kort rondje van een kwartier over houten vlonders en stapstenen door een bos waarbij de bast van de stammen los komt en op papier lijkt. De bladeren van de bomen bevinden zich alleen in de toppen, het bos ziet er daardoor bijzonder uit met die lange kale witte stammen. Behalve vlinders en hagedissen geen wildlife.

Vervolgens op een paar minuten rijden, de Discovery trail gelopen van ongeveer een half uurtje, Zeger weer in de draagzak, Quint lekker zelf, naar een mooi uitkijkpunt over Agnes Water Beach. Twee wandelingen verder en onderweg in de auto naar Town of 1770, vraagt Quint of we zo weer een leuke wandeling gaan doen. <Trotse, tevreden ouders!>

Eerst maar even lunchen bij een bar/restaurant in 1770 met mooi uitzicht. Eten was wel aardig, de verse ‘clams’ (Sint Jacobsschelpen) erg goed, maar helaas erg veel vliegen zodra het eten op tafel stond...  Na de lunch maar op weg naar ons huis om Zeger goed te laten slapen. Bij thuiskomst ontvangen door een Yellow Bellied Sunbird op onze buitenspiegel, geweldig! En na uitgestapt te zijn, liep er ook nog eens een ‘Australian Goanna’ (varaan).

Einde middag, na overleg met Roeland, besloten om mij op te gaan geven voor de snorkeltoer de volgende dag bij Lady Musgrave Island, een van de zuidelijkste eilanden van het Great Barrier Reef. Zo einde middag zagen we op onze rit naar 1770, ook de eerste kangoeroes in het wild, dicht bij de weg zitten ze rustig gras te eten, ze storen zich niet echt aan ons. Weer thuis hebben we lekker de Wagyu-steak op de BBQ gegooid, smaakte super! De kids hadden worstjes, verschil moet er zijn! Na twee happen op ‘t terras alles weer naar binnen verplaatst, de muggen hadden ook honger! Ach, was leuk voor de foto...

1. Tara:
    20 oktober 2018
    Heerlijk om zo mee te kunnen genieten van jullie vakantie! Tof dat jullie die wandelingen met de boys maken. Hopelijk niet te vaak gestoken door de muggen. Veel plezier met snorkelen zus!!! Xx