Reisdag 8: Op avontuur!

19 oktober 2018 - Agnes Water, Australië

Voor vandaag was het plan om met de auto de 4-wheel drive route naar Wreck Rock te nemen, maar we hebben niet zo’n heel hoge 4WD en draaien na 100 meter om: 10 km door mul zand met diepe sporen vonden we iets te spannend/onverstandig. We hebben in de ochtend daarom weer lekker gewandeld: eerst naar een uitkijkpunt in Joseph Banks Conservation Park met fraai uitzicht over de kustlijn, en vervolgens de 1,2 km Butterfly Walk zonder vlinders (verkeerde seizoen). Zeger viel onderweg in de draagzak in slaap, schatje! Quint heeft weer heel goed zelf gelopen.

Op de weg terug naar ons huis toch maar even Roeland z’n nieuwsgierigheid gevoed, door langs de ‘distillery’ te rijden. Het bleek eigendom van een ouder stel, dat gecombineerd een ‘distillery’ en een ‘plant nursery’ heeft. Roeland proefde de 4 vruchtenlikeuren, ook geschikt om te mixen/aan te lengen, en we hebben één fles gekocht. Uiteindelijk nog een tijdje met hem staan praten over het sociale stelsel in Australië, pensioensopbouw en dat ook veel Australische ouders met hun (jonge) kinderen de tijd nemen om een paar maanden te reizen. Verder nog gevraagd hoe het zat met het ‘for sale’ bord, dat bleek om de ‘plant nursery’ te gaan. Aangezien de werkgelegenheid in de regio ‘nul’ is, geldt: ‘either you buy a business or you bring a business’. De koop is daarmee echt een manier voor iemand om zich in die regio te vestigen, als je er niet van je pensioen komt genieten. Interessant om zo te horen hoe mensen leven!

Thuis geluncht met tosti’s, waarna we lekker zijn gaan zwemmen. De infinity pool is supermooi, helaas krijgen Roeland en ik weinig rust om van het uitzicht te genieten met de twee jongens in het water, maar dat mag de pret niet drukken. ‘s Middags zijn we op tijd terug op om nog even op het balkon te zitten in de late middagzon met de fles bubbels die bij aankomst in dit vakantiehuis klaar stond. Topdag!

‘s Avonds weer zelf gekookt, de koffers een beetje heringericht en opgeruimd, en even wat reisverslagen gemaakt, zodat we die de volgende dag als we weer wifi hebben kunnen uploaden.

1. Betty:
    22 oktober 2018
    Wat een heerlijke reis en Quint wordt al een hele wandelaar zeg. Toppie!