Reisdag 5: Van Brisbane naar Town of 1770

16 oktober 2018 - Agnes Water, Australië

Op 16 oktober ging de wekker vroeg, erg vroeg 5:15 uur, om op tijd op de luchthaven te zijn voor onze vlucht van Brisbane naar Gladstone om 9 uur. Met de taxi die kant op, en lekker op tijd daar. De jongens hebben nog even rondgesjouwd op de luchthaven, ondanks het wakker maken en vroege opstaan, zat er nog genoeg energie in, gelukkig duurde de vlucht maar een uur. In Gladstone hebben we onze huurauto opgepikt, een witte Mitsubishi 4-wheel drive met slechts 5.000 km op de teller, autostoeltjes er al in voor de kids en meer dan genoeg ruimte voor de spullen. Na anderhalf uur rijden bereikten we Agnes Water, de plaats waar we verblijven in Sunrise at 1770. De eerste borden ‘pas op voor overstekende kangoeroes’ hebben we gespot! Nog even inkopen gedaan voor we richting ons vakantiehuis ‘Drishti’ reden.

Het is een heel mooi 10-persoonsvakantiehuis, kleiner hadden ze (helaas) niet, met een gigantische zitkamer/keuken en via buiten bereik je de slaapkamers. Dat laatste is alleen niet zo heel handig met de jongens, we doen ‘s nachts hun kamer op slot, zodat Zeger niet kan ontsnappen. Quint kan het slot van binnen wel openen, maar die doet dat niet zomaar en via de babyfoon (toch nog maar even ingepakt last minute) krijgen we alles mee. Het park probeert zo groen en ecologisch verantwoord mogelijk te zijn. Naast vakantiehuizen zijn er ook permanent bewoonde huizen. Het is allemaal schitterend aangelegd, echt indrukwekkend. Op deze aankomstdag gaan we nog even zwemmen in het zwembad vlakbij ons huis. Omdat het al vroeg donker wordt en de muggen dan massaal komen hebben we niet meer onze heerlijke Wagyu-steak op de BBQ gelegd, maar pannenkoeken voor de kids gebakken en toen die op bed lagen lekkere broodjes BBQ-worst met tomaat en ui uit de koekenpan voor onszelf gemaakt.