Reisdag 22: Queenstown

2 november 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Wat leuk om jullie reacties te lezen! We lezen ze echt, dus laat vooral wat horen onder onze blogs. Voel je trouwens niet verplicht ze te lezen, we schrijven ze ook voor onszelf als dagboek/naslagwerk voor de jongens en onszelf.

Bij het wakker worden ondanks de voorspelde bewolking: schitterend weer, en dat blijft zo tot een uur of elf is de (aangepaste) verwachting. Na het ontbijt gaan we, extra goed ingesmeerd dit keer, te voet op pad. Met Zeger in de buggy (die onderweg ook even lekker slaapt) lopen we vanaf The Rees langs het meer naar het centrum van Queenstown. Onderweg komen we langs de botanische tuinen, en er is ook een frisbeebaan (denk een golfbaan, maar dan voor frisbees). Quint is het wandelen na een tijdje zat, maar hij weet dat we onder water naar vissen gaan kijken (er is een Underwater Observatory) en dat is net voldoende om hem zelf te laten lopen.

Eerst komen we nog langs een superleuke speeltuin met glijbanen, wip, wipkip, schommels, dus Zeger en Quint maken even lol samen, en gaan met ons van de glijbaan. Zeger valt nog even op de onderste trede met z’n jukbeen, dus ‘stoere’ blauwe plek...

200 meter verderop zit de Underwater Observatory, waar we met een trap naar beneden kunnen en vanachter glas onder de pier kunnen kijken. Daar zitten enorme forellen & alen en er duiken met regelmaat een bepaald soort eenden heel diep naar beneden. Ze kunnen tot 10 m diepte, een grappig gezicht!

Het is inmiddels lunchtijd, en vandaag gaan we voor ijs en chocola! Nieuw-Zeelanders eten wel 14 liter ijs per jaar, they love it, en wij ook! De kids gaan aan het ijs, Roeland en ik aan de warme choco en we delen de proeverij van chocola. De kinderen kijken vanachter een glazen ruit nog even hoe de bonbons gemaakt worden, en scoren beiden een bonbon, bofferds!

We maken het niet laat vandaag en pakken om 14.15 de shuttle terug naar het hotel. De kids zijn niet meer te porren voor een middagslaap, maar liggen wel even samen te geinen op hun kamer, heerlijk die rust! We rommelen deze middag een beetje, ik draai nog een wasje, en Roeland maakt aardappelpartjes, broccoli en runderschnitzels. Nadat ik de kids gedoucht heb was ik af, douchen we ze en leggen we ze op bed.

‘s Avonds zitten we in alle rust, naast elkaar, verhaaltjes op onze telefoon te typen en foto’s uit te zoeken. We willen nog even gebruik maken van de goede wifi, wat een prettige uitzondering is na Australië!

1. Betty:
    2 november 2018
    Oh, wat heb ik weer heerlijk meegnoten van jullie reis. Dankjewel!
  2. Opa Hans:
    5 november 2018
    Ik geniet elke dag van jullie blog. Het voelt nog steeds alsof ik er een beetje bij ben.
  3. Nicolette:
    6 november 2018
    Reisdag 22 alweer! Wat ziet het er allemaal geweldig uit en wat zullen jullie genieten.
    Hier alles ok, drukte gaat beginnen.
  4. Kathleen de Blok:
    7 november 2018
    Ik heb vandaag reisdag 12 t/m 22 gelezen.
    Een echte pageturner: ik geniet van jullie humor en de streken van Quint en Zeger.
    En dan die mooie foto’s erbij..... Dank jullie wel dat je ons laat mee genieten!
  5. Pieter:
    20 november 2018
    Mooi hoor! Klinkt ontspannen!