Reisdag 25: Te Anau, rustige dag

5 november 2018 - Portobello, Nieuw-Zeeland

*** We lopen nog een paar dagen achter, het is hier inmiddels vrijdagavond 9/11, dit verslag is van maandag 5/11 ***

Na de lange dag van gisteren is het heerlijk om vandaag niets te moeten. Dus een eitje met spek, uitgebreid fruit klaar gemaakt, Zeger vroeg zijn bed in voor een dutje want die is moe, paar potjes Uno met Quint, spelletje jokeren met Roeland en de ochtend vliegt om.

We hebben hier een tosti-ijzer, dus na lekker tosti’s gegeten te hebben gaan we even naar Te Anau voor een korte wandeling: heen langs lake Te Anau, tot aan de vogelopvang, en dan terug via een parkje met een mooi meertje centraal. We hadden de buggy mee, maar gezien het kiezelpad was de draagzak achteraf makkelijker geweest. Wel heel schattig was het dat Zeger vanuit de buggy graag Quint zijn hand vast wilde houden, en dat Quint dat ook gezellig vond! Ook aan het eind toen Zeger laatste stukje zelf mocht lopen liepen ze samen hand in hand.

Nog een paar boodschappen gehaald en toen gezellig wat gedronken in het tegenover liggende cafe. ‘Thuis’ gekomen even uitgezocht of we morgen nog interessante dingen passeren tijdens onze reisdag, met elkaar Nieuw-Zeelandse tv gekeken, en toen was het alweer etenstijd. Zeger liep bij aanvang te gillen en te huilen, maar Quint at fantastisch van de Indiase chicken tonight met groente en rijst, dus dat was een opsteker. ‘s Avonds met de kids op bed heb ik 2 afleveringen van Shooter gekeken, een spannende Netflix-serie die Roeland al eerder gezien had, dus vanaf nu kunnen we samen kijken!