Reisdag 34: Mt John & Tekapo Springs

14 november 2018 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Net als gisteren beginnen we dag met een lekker warm ontbijt, gisteren heb ik gebakken ei met bacon gemaakt, vandaag een omeletje met tomaat en ui en wederom bacon (zijn hier 3 nachten, bacon en eieren moeten op en aan kleine verpakkingen doen ze hier niet). We kunnen er weer tegenaan!

Na een rustige start rijden we naar de Church of the Good Shepherd, een beroemd kerkje centraal in het dorp aan de rand van Lake Tekapo, eindeloos veel gefotografeerd (mogelijk de meest gefotografeerde plek in heel Nieuw-Zeeland). Het wemelt van de toeristen, en Roeland en ik vinden het kerkje helemaal niets, echt een tourist trap. Wat nog wel grappig is, is dat er 2 Aziatische stellen getrouwd worden en er buiten foto’s worden gemaakt. Een rondje er omheen en even spelen op de stenen bij het meer en dan zijn we er klaar mee. Snel gaan we door naar de rand van het dorp waar de weg omhoog loopt naar de top van Mount John. Op deze berg staat ook de telescoop waar wetenschappelijk onderzoek mee verricht wordt. De weg naar boven is voorzien van een slagboom die voor je open wordt gedaan na betaling van 8 NZD, maar we waren geen klim van plan met de jongens om geld uit te sparen dus rijden comfortabel omhoog. (Mogelijk was er zoveel drukte dat ze het op deze manier kunnen reguleren.) Eerst even genieten van het uitzicht, gevolgd door prachtig versierde koffie met twee taartjes, de carrot cake is echt geweldig!

We gaan weer terug naar ons huis, dan kan Zeger een keer in bed zijn middagdut doen i.p.v. in de auto. Quint doet met Roeland een paar spelletjes op de Ipad, Roeland schrijft nog een paar achterstallige dagverslagen voor onze blog, en ik lees een nascholingsartikel online. Heerlijk om even van het comfort van dit huis te genieten.

Als Zeger wakker is gaan we naar Tekapo Springs, waar ze verschillende warme en koelere baden hebben, en ook leuke sproeiers en ballen voor de kinderen. Het water is heerlijk, en als de badmeester laat zien waar de sproeiers aangezet kunnen worden gaat Quint helemaal uit zijn dak: ‘EEN WATERFEEST!!!’ roept hij en hij rent door de sproeiers. Hij staat te springen en te dansen, zo uitgelaten heb ik hem nog niet gezien, ook niet na de jetboat of de helicopter. Nu doen we die activiteiten ook/juist voor onszelf, maar bewijst maar weer dat het niet duur of exclusief hoeft te zijn om met zijn allen te genieten (dat wisten we al, maar toch). De warme baden zullen in het winterseizoen echt tot hun recht komen, besneeuwde bergen en een fantastische sterrenhemel.

Thuis eten de kids het restje pasta rode saus van gisteren op, en in de tussentijd hebben we heerlijke pita’s met hamburger en alles wat daar bij hoort klaar. Alle vier hebben we gesmuld. Nog even wat blogs en foto’s uploaden en morgen gaan we weer door naar de volgende locatie.

1. Betty:
    16 november 2018
    Ja zeg, heb ik de blogs even opgespaard, heerlijk zitten meegenieten en opeens ben ik weer hier in een Hollandse druilerige herfstdag..... nou ja, het was heerlijk om even met jullie mee te reizen. Nog veel plezier daar!