Reisdag 28: Moeraki Boulders, Fleurs Place, Steampunk & Whisky

8 november 2018 - Moeraki, Nieuw-Zeeland

Regen, regen, regen... en dat de hele dag. Vanochtend waren de kids weer vroeg, ondanks dat ze er gisteren laat inlagen. Maar met dit weer hebben we geen haast. De kids kijken Shrek, en aangezien we een grote studio met een vide hebben, blijven wij nog even liggen terwijl we beetje meeluisteren, mail lezen en wat te eten en drinken voor ze maken. Roeland en ik ontbijten lekker samen, en natuurlijk komen die 2 lekkerbekken nog even meesnaaien, vooral Zeger vindt het eten van andermans bord altijd lekkerder smaken (al is het eten identiek aan het eten op z’n eigen bord).

Rond 11 uur stappen we in de auto op weg naar de Moeraki Boulders, gigantisch grote ronde bollen op het strand, sommige intact, andere uiteengevallen. Echt bar slecht weer, dus regenbroeken en -jassen aan. Maar zeker leuk om gezien te hebben. Bovendien zit in het plaatsje Moeraki een goed aangeschreven visrestaurant genaamd Fleur’s Place, hoe toepasselijk! Roeland en ik delen de seafood chowder, alle vier genieten we van gebakken vis (noem gebakken witvis kibbeling en Quint smult ervan) en de twee toetjes die we delen. Echt heerlijk geluncht!

Na de lunch rijden we nog een half uurtje verder naar Oamaru waar dé ‘Whisky cellar’ van Nieuw-Zeeland zit, zo had Roeland al maanden geleden uitgezocht. Met een forse voorraad aan oude vaten van een inmiddels gesloten distillery. Helaas blijkt er weinig anders te zien dan een kleine winkel waar je kan proeven, de reviews gaven een totaal ander beeld. Echt wel een beetje een kater momentje voor Roeland...

Verder zijn we in Oamaru kort in het Steampunk museum geweest. Ik had nog nooit van Steampunk gehoord, Roeland wel. Wil je weten wat het is, Google is your best friend, maar de foto’s geven een kleine indruk. Zeger was echt fan van het orgel, Quint vond alles eerst een beetje eng en spannend, maar daarna ook wel weer gaaf. ‘Allemaal ‘uitvindersdingen’, mama! Ik word ook een uitvinder.’

Uiteindelijk rond 17:00 uur voor de 1,5 uur durende rit terug de auto ingestapt, in de regen over saaie wegen weer terug naar ons huisje, ik miste zowaar ons fijne huis in Nederland even. De pannenkoeken maakten dat gelukkig weer helemaal goed!

1. Opa Hans:
    12 november 2018
    Slecht weer en toch genieten. Heel knap. Ga zo door. Groet aan jullie allen.
  2. Betty:
    16 november 2018
    Jongens wat maken jullie veel mee, geweldig!