Reisdag 45: Zondagsmarkt, zwembad & jacuzzi

25 november 2018 - Mapua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen moet ‘t weer goed blijven, dus we gaan kijken bij de zondagsmarkt in Motueka. We kunnen niet goed inschatten wat de dag gaat brengen qua weer, dus voor de middag hebben we nog geen concreet plan. Het marktje is een combinatie van mensen die zelfgemaakte spullen verkopen, groentekramen en wat eetkraampjes. We praten even kort met een van oorsprong Nederlandse goudsmit die messen verkoopt, wat een geweldig mooi smeedwerk! We zien hier ook de ‘whitebait’ weer volop gemaakt worden, die vindt gretig aftrek bij de locals. We halen brood bij een bakkerskraam en gaan daarna naar de naastgelegen speeltuin.

Na een halfuurtje spelen, gaan we bij het informatiekantoor onze trip voor dinsdag boeken, waarna we een stukje wandelen door het stadje, op zoek naar een ijssalon. We lopen een stukje, maar het is zondag en veel zaken zijn dicht, al hebben we überhaupt geen ijssalon gezien. We besluiten een ijsje bij de supermarkt te kopen, waar we zoeken naar een lekker ijsje in een doos van 4. Na onze taaie huismerkcornetto’s van ze vorige keer spelen we nu op ‘safe’ met 4 bakjes Hertog ijs in caramel varianten. We eten ze heerlijk op een bankje op, waarna we richting auto gaan. Voor Zeger er een zooi van kan maken ruilen we zijn bijna lege bakje voor een speen en hij vindt ‘t prima. In de auto gaat hij gelijk in slaapmodus, dus besluiten we naar ons huisje te rijden. Zeger gaat z’n bed in, Fleur ook en probeert Quint mee te krijgen. Na een half uur komt Quint de kamer uit, want hij wil niet toegeven aan de slaap. Terwijl ik een blog type, probeert hij rond te sluipen op zoek naar de iPad. De iPad ligt echter bij Fleur op de kamer, dus hij heeft pech. Inmiddels is Zeger wakker en Fleur komt ook de slaapkamer weer uit. Tijd om de jongens een heel groot plezier te doen: op naar het zwembad!

Met glunderende mannetjes gaan we naar het zwembad. Het is nog droog en het is maar 50 meter lopen, dus we kunnen snel weer terug als het nodig is. Ik heb wel m’n zwembroek aan, maar als het niet hoeft, dan ga ik er niet in. Samen met Quint rol ik het zeil van het zwembad, waarna Fleur en ik de jongens hun bandjes om doen. Ze spelen heerlijk in het zwembad, terwijl ik foto’s maak en een oogje in het zeil houd voor als die kleine Zeger weer even eruit loopt. Hij redt zich prima in zijn eentje met z’n band om z’n middel in het water, maar met de band om weer het water in is lastig. Als ze uitgespeeld zijn, doe ik het zeil er weer op met Quint en gaan ze lekker warm samen de jacuzzi in. Die staat op 39,5 graden, dus zowel Quint als Zeger roepen gelijk: ‘heet, heet’. Het was even wennen, maar al snel vinden ze het heerlijk. Ik varieer met jets en bubbels en het is echt even lekker genieten. Als het genoeg is draag ik de jongens na elkaar weer naar het huisje, zodat Fleur met ze kan douchen.

Vanavond maken we met wat eerder gekochte blikken bonen, tomatenblokjes en minimais een variant op chili con carne. Het smaakt de jongens prima, al hadden we ze vooraf al weer de nodige rauwe groente gegeven, omdat die er makkelijker in gaat. Na het eten nog een bakje yoghurt en de mannen zijn weer helemaal tevreden.

Met prima gevulde buiken, die van Zeger staat letterlijk op knappen, zou het goed slapen moeten zijn, denken we. Het is vanavond echter weer de avond van pretletter Zeger, die met een grijns van oor tot oor steeds weer z’n bed uitkomt. Wat is ‘t ook een dondersteen! Na een 30 minuten een keer of 15 opnieuw erin leggen, besluit ik er naast te gaan liggen. Terwijl ik net doe alsof ik slaap, komt Zeger even met z’n gezicht tegen mij aan om te kijken of m’n ogen open zijn. Een minuut later hoor ik ‘m z’n speen uitdoen, waarna ik een dikke kus krijg. De minuut erna nog 2 keer, waarna ik merk dat hij wakker blijft, ook al is het inmiddels 21:00 uur. Na 10 minuten ga ik toch het bed uit en hij blijft gelukkig liggen. De avond samen begint! We gaan eens zoeken naar binnen activiteiten voor morgen, want de regen die inmiddels begonnen is, zal sowieso niet stoppen voor het morgen 16:00 uur is.

1. Elly:
    26 november 2018
    Wat een prachtige speeltuin.Liefs mama
  2. Marijke:
    26 november 2018
    Jongens wat ondernemen jullie veel en wat zien we jullie genieten van de heerlijke gerechten etc. Het is wel top en wat zal het afzien zijn in het begin op het moment dat de jongens weer thuis zijn. Maar zo flexibel als ze zijn gaat dat ook weer lukken.