Reisdag 3: Brisbane - South Bank Parklands

14 oktober 2018 - Brisbane, Australië

Onze eerste dag op locatie had dus een ontspannen start. Even voor 12:00 uur ‘s middags liepen we naar buiten, met korte mouwen en goed ingesmeerd, ondanks het bewolkte en regenachtige weer. We wandelen graag door een stad, zodat we veel zien en onze eigen route kunnen bepalen. Wat dat betreft is onze accommodatie Oaks Charlotte Tower ook wel perfect: in het hart van Brisbane City. De deur uit, na 50 meter naar rechts en je loopt in een winkelstraat.

Aangezien we nog geen brood hadden, op 2 krentenbollen voor de kids na, was de eerste stap het vinden van iets van onze gading. Rond lunchtijd veel warme maaltijden op de terrassen waar we langs liepen, waar wij nog niet echt aan toe waren. Op Queenstreet liepen we echter tegen iets aan waar we niet omheen konden: een juicebar! Met namen van exotische cocktails voor sappen en smoothies kozen wij, tegen Quint z’n zin in, voor een gele smoothy met banaan & mango. Meneertje begon onder druk gestamp, tranen met tuiten te huilen, doordat wij het lef hadden gehad om geen ‘roze’ drankje te bestellen. Na een minuut of 5 was de rust weer een beetje weder gekeerd en wilde hij dan wel een slokje.

Ondertussen hadden we besloten om richting ’The Wheel of Brisbane’ te lopen, een soort ‘London Eye’, door de Brisbane river via de Victoria Bridge over te steken. We vonden het niet echt nodig om met het druilerige en bewolkte weer naar boven te gaan, komt bij dat we vanaf ons appartement al best wel wat van de stad kunnen zien. Een klein stukje verder vonden we een kleine zaak (Blue Basement Cafe) met heerlijke gezonde gerechten in de vitrine, dus gunden we onszelf een lekkere brunch. Mijn ‘scrambled eggs’ werden vergezeld door wat salade met een stuk avocado, mango, banaan en blauwe bessen, dus Zeger stond gelijk als een hongerig vogeltje naar het fruit te happen. Heerlijk als je kinderen zo genieten van fruit!

Na de brunch liepen we ondanks de buien, (jas aan, jas uit, etc.) genietend van de prachtige bloesem, verder de South Bank Parklands in. De jongens konden hun geluk niet op, want ondanks het natte weer, was het gezellig druk in een speeltuin. Je merkt dat het warm genoeg is, want geen ouder maakt zich druk om natte kleding. Ondertussen verwonderde ik mij over de vogels met lange kromme snavels die in de prullenbakken stonden te wroeten. Ik moet nog maar eens opzoeken hoe ze heten.

De rest van de middag lekker rondgewandeld in het park, waar we de publieke moestuin bewonderden en de mooie vegetatie. Wel jammer dat het weer teveel tegen zat om te kunnen genieten van alle prachtig aangelegde publieke zwembaden (met life guards!). Via dezelfde route terug even een paar boodschappen gehaald bij een supermarkt en lekker thuis wraps in elkaar geklust, die ook Quint inclusief groente tevreden naar binnen werkte, om op tijd weer ons bed in te duiken.

1. Gera Tilleman:
    17 oktober 2018
    Geniet ervan Fleur en Roeland
    Fantastisch dat jullie dit kunnen doen.
    Ik ga jullie volgen wanneer het mogelijk is.
    Wij vertrekken 15 nov. Naar Argentinië en Chile.
  2. Kathleen de Blok:
    18 oktober 2018
    Wat een leuk en uitgebreid verslag.
    Heel veel plezier met elkaar!